Karma/Yağlı Cilt Sorunsalı

Karma/yağlı ciltlerin en büyük sorunu makyajlı cildin yağlanmadan dolayı parlaması olsa gerek. Ben de aynı sorunu yaşayan biri olduğumdan kapatıcı olarak kullandığım ürünleri ve bunlarla ilgili yorumlarımı paylaşmak istedim sizlerle. Ve hatta önerilerinizi de bekliyorum bu konuda:)

Makyajımda fondöteni pek tercih etmiyorum, geçmiş yıllarda da öyleydi. senelerce kullandığım golden rose pata krem'e de bb kremlerin hayatımıza girmesiyle veda etmiştim. Bunlar fondöten kadar kapatıcı özelliği olmasa da makyajı daha doğal gösteren ürünler olduğu için tercih sebebim oldu.

BB kremler arasında Garnier memnuniyet açısından önde görünüyordu, ben de geçen yıl kullanmaya başladım. Karma ve yağlı cilt tipine uygun olan Garnier BB krem, light/clair ve medium olmak üzere 2 tondan oluşuyor. Güneş ışınlarına karşı koruyor, nemlendirme özelliği var, kusurları kapatıyor ama bu fondöten kadar tam bir kapatıcılık sağlamıyor, orta seviyede olduğunu söyleyebilirim.

Renk olarak cildimle uyumunu seviyorum. Pudrayla sabitlememe rağmen gün içinde parlama sorunu az da olsa yine oluyor malesef, tekrar pudrayla sabitleme gerektiriyor. 

Tek sevmediğim özelliği resimde de gördüğünüz gibi çok akışkan olması, yanlışlıkla kıyafetlerime sıçradığı filan oluyor ve lekeleri kolay kolay çıkmıyor hatta hiç çıkmadığı da oluyor.


Garnier BB krem kullanmaya devam ederken acaba başka ürünlere de şans versem mi diye düşündüm ve temiz içerikli olan The Balm ürünlerini sevdiğimden, balm shelter'ı da denemek istedim. Bu ürünün light, light/medium ve medium olmak üzere 3 tonu var. Ben en açık ton olan light/clair'i tercih ettim. Resimde ortada görünüyor, garnier gibi sıvı değil, cilt tonuyla uyum sağlıyor o konuda sorun yaşamadım. Kapatıcılık olarak bu 3'ü arasında en kötüsü, bu da zaten bb krem değil de renkli nemlendirici olmasından kaynaklanıyor. Kapatıcılık beklentisiyle alınmamalı.  Açıkçası araştırmadan bi anlık kararla aldığım bir üründü bu, araştırmış olsam karma/yağlı ciltlere uygun olmadığını anlayıp satın almazdım zaten. Benim cildimde gün içinde çok çok parlama yaptığı için bir kaç kullanımdan sonra kenara kaldırdığım bi ürün oldu bu. Bazen evde olduğum zamanlarda kullanıyorum.


Garnier'le yoluma devam ederken ve bitmesine de çok az kalmışken Watsons'ın yeni çıkardığı Pure Beauty CC krem'i denemek istedim. CC kremlerin BB lere göre kapatıcılık konusunda biraz daha iyi olduğu ve mat bir yapıları olduğundan söz ediliyordu. Ama sonuç benim için yine fiyasko oldu :) Renk tonu olarak en açık rengi ivory tonunu tercih ettim, cildimle pek uyum sağlamadı, garnier gibi sarı değil de pembe alt tonlu gibi, yüzümde beyaz beyaz durdu ve aşırı parlama sorunu yaşadım. Bunu da sevmedim ve yoluma şu an Garnier'le devam ediyorum.

Instagramda önerilerde bulunanlar oldu, maybelline affinitone mat serisi fondöten ve flormar cc krem'i önerenler oldu. Fondöten tercih etmem diyordum ama parlama sorununu ortadan kaldıracaksa onu da denemeyi düşünebilirim.

Sizlerin vereceği öneriler var mı??
Hepinizi öpüyorum ;)

Özlemle Kelebeketkisi Blog

Yorumlar

  1. Canım bende şu an garnierle devam ediyorum bir de m.asam var severek kullandığım ama havalar biraz daha ısındığında daha fazla parlama sorunu yaşayacağımdan eminim çünkü her iki üründe gün içerisinde pudra takviyesi gerektiriyor. Matlaştırıcı bir ürün bulmak şart :/ Hangimiz bulursak diğerine haber versin :)

    YanıtlaSil
  2. Missha filan dene istersen birde.
    Bende karma ciltliyim, sivilce tedavisine başladığımdan beri fondöten,bb,cc krem filan kullanmıyorum hiç ama garnier'den memnundum ben bayağı.Balm sherterdan da nefret ettim.
    Şimdi tedavim bitti ama mineral makyaj ürünlerine yöneleceğim. Physicians Formula kullanan arkadaşlar çok memnun. Ben özel günlerde kullanmak için süper bb kremini ve günlük makyajımda kullanmak içinde bb pudrasını alıcam. Aldığımda sorun yaşamaz beğenirsem, yazarım tekrar sana.

    YanıtlaSil
  3. Garnier benim yüzümde iritasyona sebep oldu hiç sevemedim bunu. :/
    Kapatıcısını çok seviyorum ama. :)
    Balm Shelter'da cildimde parlama oldu o da bana uymadı. :/
    Ben Nars pure radiant ve Bioderma Al Correcteur kullanıyorum bu aralar. :)

    YanıtlaSil
  4. Balm shelter oksitlenip ciltte kararıyor çöpe attım.. Pure Beauty CC' nin koyu rengi var bende ,sarı alttonlu durdu. Bronzlaşınca kullanmayı düşünüyordum ki bu aralar bb kremle karıştırıp kullanıyorum. BB krem olarak Missha dene birde atası o sonuçta ;) Benefit' in yeni çıkan BB kremi de güzel ama çok pahalı =/ değmez..

    YanıtlaSil
  5. Affinitone mat gerçekten güzel annem kullanıyor =)

    YanıtlaSil
  6. bb kremlere uzak duruyordum kapatıcılık muhabbeti yüzünden ama garnier hayatımın bb kremi fondötenden kurtulabileceğimi hiç düşünmezken kanşıma çıktı iyiki de çıktı:)
    http://sansaafashion.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. Fodoten almayi dusunursen yagli ciltlerde Rimel Stay Matte fondoten de cok basarili :)

    YanıtlaSil
  8. Garnier bb kremi ben de seviyorum ama gerçekten çok sıvı sinir ediyor beni :/
    Pure Beauty'i merak ediyorum belki bb kremim bitince onu denerim.
    Missha'yı ben de öneririm severek kullandım,yeniden alacağım hatta :)


    merveylemakyajvemoda.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. cc ve balm shelter alıcam bayram indiriminde cildim kuru inşallah hüsrana uğramam özlemciğim;

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. balm shelter karma/yağlı cilde iyi gelmiyor sizde pek sorun olacağını zannetmiyorum;)

      Sil
  10. yağlı cildiniz için nasıl bir bakım uyguluyorsunuz.benimde cildim yağlı sivilce probleminden kurtulamıyorum bir türlü

    YanıtlaSil

Yorum Gönder