Yatak Odası Düzenim I - Ikea Hemnes Luröy Karyola, Hyllestad Yatak ve Hemnes Komodin

     Herkese merhaba. Hem de uzuuun bir aradan sonra merhaba :) Nedense bugünlerde yazma isteğim depreşti ve ben de blogumun tozlu sayfalarını biraz kurcalarken kendimi yeni yayın oluştururken buldum. Instagram hayatımızda en ön plana çıkan uygulamalardan biri olunca blog yazmak, yerini insta paylaşımlara bıraktı ama buradaki kalıcılık inanılmaz. 2013 yılında yazmaya başlamışım ve eskileri okumak, ütüyle çekilmiş gibi fotoğrafları görmek insanı gülümsetiyor:) Hangi konu hakkında yazmalıyım diye düşünüyordum ve son bir kaç yıldır evimi baştan aşağıya İkea ürünleriyle donattığım için bu konu hakkında bir yazı dizisi hazırlamaya karar verdim. 

    Ikea, gezmekten ve vakit geçirmekten en çok hoşlandığım mağaza diyebilirim. Bir girdiğimde en az 4 saat geçiriyorumdur orada. Tabii bir de hazırlıklı gidiyorum. Evde online sitede sepetimi oluşturuyorum mazallah oraya gidip de almayı unuttuğum şeyler olur filan :) Beraberimde birisi varsa ki bu çoğu zaman erkek arkadaşım oluyor, benimle gezerken yorgun ve bitap düşüyor, bir yerlerde oturup kalıyor bazen, ama neyse ki çok da şikayet etmiyor. İstanbul'da, hatta tatile gittiğimiz İzmir'de bile arabada oturacak yer bırakmayacak kadar eşya almıştım ve gıkını çıkarmadan taşıyıp yerleştirmişti. Buradan ona kocaman öpücükler :*

    Şimdi önce nereden başlasam diye düşündüm ve yatak odasından başlamaya karar verdim. Yatak odasında 6 yıl önce oluşturduğum makyaj masası ve çekmece düzeni ile geçtiğimiz sene içinde oluşturduğum yatak, karyola, komodin düzeni bulunuyor. Bugünkü yazımda kullandığım yatak, karyola ve komodinden bahsedicem. Aslında bunları yazma nedenlerimden biri de, bu ürünleri satın almaya niyetlenen birilerine yardımcı olabilmek. Çünkü ben almak üzere araştırdığımda Türkçe kaynaklarda pek bir bilgiye rastlamamıştım, ingilizce sitelerden çat pat bir şeyler okuyup anlamaya çalışmak zorunda kalmıştım:)


HEMNES/LURÖY 
çift kişilik karyola, beyaz vernik

Öncelikle söylemeliyim ki eşyaları hep beyaz renk tercih ettim. Bence evde beyaz renk, ortamı daha soft, minimal ve şık gösteriyor. Karyola olarak Hemnes modelini, çeşit olarak da Luröy olanını satın aldım. Hemnes karyolanın bir de Lönset çeşidi var. Luröy ve Lönset'in farkı karyolanın alt tarafında kullanılan latanın (üzerine yatağı yerleştirdiğimiz ahşap sütunlar) sayı olarak farklı olması aslında. Luröy'da 17, Lönset'te 28 lata var. Bu açıdan Lönset'in daha sağlam olduğu sonucuna varabiliriz. 


Geçtiğimiz mart-nisan aylarında şehirler arası seyahat yasağı olduğu için alışverişimi ikea onlinedan yapmak zorundaydım ve onlineda da Hemnes Lönset stok dışıydı, o yüzden Luröy olanını aldım. Yaklaşık 1 senedir kullanıyorum sağlamlığı konusunda bir sorun yaşamadım. Karyola masif ahşap ve oldukça narin. Çarpmalara, darbe almamasına dikkat etmek gerekiyor, tırnakla bastırıldığında bile üzerinde iz oluşabiliyor. Eksi puan vermek gerekirse bu özelliğine verebilirim.

Evimde çok eşya tutmayı seven biri değilim, böyle tıklım tıkış sevmiyorum. O sebeple baza alıp da içini hunharca doldurmak yerine, alt kısmı boş olan, robot süpürgemin rahatlıkla girip süpürebileceği, benim viledayı uzatıp rahatça silebileceğim şekilde bir karyola tercih ettim. Alt tarafına istenirse yine Ikea'dan saklama üniteleri alıp yerleştirilebiliyor. Yani ben illa ki yatağın altına birşeyler koyucam diyorsanız onu yapmak da mümkün:) 

Karyola ahşap olduğu için yatağa ilk yatma anında ya da üzerinde sağa sola dönerken ufak minik gıcırtılar duymak mümkün ama beni rahatsız etmiyor.

 Latayı monte ederken alçak seviyeye ya da yüksek seviyeye takabiliyorsunuz, içine yerleştireceğiniz yatağın nasıl bir yükseklikte durmasını istediğinize bağlı. Yatağınız ince bir yataksa latayı en üst seviyeye takmak daha mantıklı. Böylece totalde yatağınız daha gösterişli görünür. 


HYLLESTAD

çift kişilik yatak, beyaz

Gelelim yatağa. Seçerken çok üzerinde durmadım aslında. Bir kaç markanın yataklarına baktım. Gidip de mağazada incelemedim, hoopp bi yatayım üzerine nasılmış deme şansım olmadı, malum pandemi yeni patlamıştı o zamanlar evden çıkmıyordum :) O sebeple internetten olabildiği kadar inceledim. 
Bilindik markaların yatakları çok süslü püslü şaşaalı. O yüzden direkt eledim onları. Rengi tamamen beyaz olan, kalın ve rahat bir yatak olmasını, bir de üst katmanının yumuşak olmasını istemiştim. İkea Hyllestad tam da öyle bir şeymiş. Fotolardan anlamak zordu ama deneyimleyince çok iyi olduğunu anlamış oldum. Kalınlığı 27cm, orta-sert olanını tercih ettim. Bir de sert olanı var. Sabahları gerçekten dinlenmiş şekilde uyanıyorum ve başka bir yerlerde uyurken yatağımı özlüyorum desem:)

HEMNES

komodin, beyaz vernik

Gelelim tamamlayıcı parça olan komodinlere. Ben uyum delisi biri olduğum için komodini de tabii ki karyola ile aynı seriden alacaktım. Hemnes'i tercih ettim yine. Çok kibar, çekmecesi olduğu için kullanışlı, altında geniş bir alan var, kitap, çiçek vs. koyulabilir. Kurulumu da çok kolay, iki komodini de ben kendim kurmuştum. Karyolada olduğu gibi bu da masif ahşap ve üzerinde iz oluşturmamaya dikkat etmek gerekiyor.












Siz Ikea ürünlerinden memnun musunuz? Bu ürünleri nasıl buldunuz, yorumlarınızı benimle paylaşırsanız sevinirim.

Sevgiler..

Yorumlar

  1. Gerçekten içten, samimi ve sohbet havasında bir yazı olmuş. Açıklayıcı içeriği de es geçmemek lazım. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder